amandaaai

Alla inlägg under juli 2010

Av amanda idén - 31 juli 2010 18:15

          

    

Av amanda idén - 29 juli 2010 19:02

  

JUSTIN BIEBER!


tänk om alla killar va som han,

asså som har betér sig i videorna.

t.ex; baby, never let you go, one less lonely girl och one time!


Av amanda idén - 29 juli 2010 18:31

igår fixade vi hagen och tog hem fantomen och beahs saker.

sen red vi hem dom, och nu står dom i hagen!

red en sväng i skogen imorrse,

och lite på gården.

vi gick ner och borsta dom nyss and stuff,

ska snart ner till dom och ge dom knäckebröd och socker.

sen kommer ewe.

imorrn ska vi rida ner till havet och bada med dom.

sen på kvällen kanske man ska dra till sundsvall och va med sunny.

och kanske kevin elr mario.

Av amanda idén - 28 juli 2010 12:07

i måndags åkte jag, mickis och sunny till birsta city och shoppa lite.

jag köpte en svart väska, en vit skjorta, en rosa tröja och inget mer.

mickis köpte en vit väska... jag kommer fan inte ihåg vad hon köpte mer!

jo, justja.. en vit cardigan.

sen åkte vi hem till sunnys mormor i njurunda,

då kom Kevin.

Så vi åkte och köpte dricka, chirres, morötter, dipp och hyrde en film.

vi hyrde: my bloody valentine.

den va inte sådär skitbra, för den va ganska mycket overklig.

men den gick att titta på.

sen gick vi ut en sväng, till båten.

och pratade lite and stuff.

när vi kom tillbaks skulle Kevin åka hem,

så jag, mickis och sunny gick in och tog ett fotbad, åt kakor och somna.

i tisdags åkte vi till lägenheten i sundsvall.

fikade lite, sminkade oss, sen gick vi på stan.

jag köpte en bh och ett par trosor, och sunny köpte en bh.

vi gick på mc oxå och köpte en varsin mcFlurry!

och Mario sa att vi skulle komma till Navet, men vi hann inte för vi skulle åka till njurunda.

och han bah: säg vart du är så kan jag komma!

jag bah: jag är i njurunda..

han bah: okej :(

och då fick jag världens dåligaste samvete.

när vi kom till sunnys mormor promenerade jag och mickis till nivrena.

för mamma och pappa skulle hämta oss där.

hemma måsta vi vara barnvakt åt charlie och emilia,

sen åkte vi ner till sörfjärden och va med Elias!

och han åker tillaks till sthlm idag,

så jag kommer sakna han grymt mycket!!!

när vi skulle cykla hem igårkväll så var det as mörkt ute,

jag fick typ panik på vissa ställen.

och när vi var nästan hemma så kom pappa och skulle hämta oss,

så vi packade in tandemcykeln där bak och åkte hem.

idag kom charlie och emilia och väckte oss i stugan.

nu sitter jag här med en sovande kattunge i knät och funderar på vad jag ska göra idag.

jag tror jag ska först fixa hagen, sen hämta hem hästarna, sen åka till njurunda/sundsvall och va med sunny och kevin, sen vara med mario om han kan.

sen sova hos sunny.

det blir nog bra, om jag hittar skjuss till njurunda.

Av amanda idén - 25 juli 2010 20:57

jag, mickis och sunny bestämde oss för att åka till gårdsjön och bada.

jag skulle ta moppen och mickis & sunny skulle cykla till grusvägen,

sen skulle dom åka moped med mej resten av vägen.

vi började åkte, sen efter en kilometer så krånglade mopeden.

så jag åkte hem medans dom cykla vidare.

när jag kom hem så var det nå fel på den så pappa skulle skjussa mej.

en kilometer ifrån där jag åkte hem var dom.

kedjan hade hoppat, så vi hävde in cykeln i bilen och åkte hem.

så det vart inge bad idag heller!

Av amanda idén - 24 juli 2010 23:06

först red vi över en rutten jävla bro för att kunna komma upp till öran.

vi tänkte gå igenom öran, över en annan bro och hem.

så vi kom upp på öran, då skulle jag rida upp för en sandbacke med fantomen,

och han bah flög upp!

tog värsta skutten rakt upp och bara galoppera!

det var as kul :)

sen skulle jag galoppera iväg med fantomen,

satt beah skulle galoppera efter.

för beah har inget träns och lyssnar inte på skänklarna,

så vi skulle prova se om hon galoppera efter.

och det gjorde hon, men hon slängde av mickis först!

hahah.

sen när vi kom över den nya bron fick beah nå spel och sparka bakut och sånt.

så vi gick tillbaka, då lugnade hon sig.

när vi kom till den gamla bron vågade vi inte gå över,

för den såg ut som om den skulle rasa vilken sekund som helst!

så vi tänkte gå över diket, med det var för mycket lera runt.

vi vart tvugna att gå över bron endå, och det gick bra.

men det var sista gången jag rider över den där bron ska jag lova!


och nu sitter jag här hemma med mickis och ska snart gå och lägga mej i stugan.


igår kväll tvingade mickis mej att titta på 'tomten är far till alla barnen'

och den är så jävla dålig!

och förra sommaren tyckte lukas och teo att den filmen var skitbra,

teo låg jämt och sa; jag menar att min kusin heter gunnar, dummer!

och jag bah fattade ingenting, medans lukas dog av skratt.

men igår såg jag när hon sa så, och det var inte så roligt ;)

Av amanda idén - 24 juli 2010 15:28

nu ska jag börja lägga ut veckans snygging på bloggen.

jag gjorde det förr på bilddagboken,

men nu lägger jag inte ut så många bilder där.

so the weeks hoootie goes to Matt Shively ;)


  

Av amanda idén - 20 juli 2010 22:38

  

Mr. Tumnus är läskig,

jag hatar människor som är halvt som halvt djur!

och jag vart as rädd på narnia 1, nu när jag tittade på den sist för någon dag sen.

jag och mickis bah flög baklänges när vargen kom fram bakom handduken!

och jag har viljat se narnia 2 jättelänge.

oxå igår när jag titta på youtube, så fanns det en narnia 3!

så nu måste jag titta på båda två, asså tvåan och trean.


Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards